Payment policy

Betalingsbeleid - Je bent beschermd op Pawshake

Joris

Baasje

Max

Sarah

Dierenoppas
  1. 1Regel een vrijblijvend kennismakingsgesprek
  2. 2Stuur een reserveringsverzoek en betaal via Pawshake
  3. 3Reservering bevestigd: Pawshake houdt het geld veilig in bewaring
  4. 4Dierenoppasperiode achter de rug: Pawshake betaalt de oppas
Zo werkt de betaling Annuleringsbeleid Terugbetalingsbeleid Veel gestelde vragen

Heb je een probleem of wil je een klacht indienen? Neem contact op met het Pawshake-team.

100% Tevredenheid - niet goed, geld terug

Als je niet helemaal supertevreden bent met je ervaring bij Pawshake, bieden we alle baasjes een Tevredenheidsgarantie aan.

Om hiervoor in aanmerking te komen moet je uiteraard (i) eerst een vrijblijvende ontmoeting met de oppasser hebben gehad, (ii) via de Pawshake-website of -app hebben geboekt en betaald (iii) een kritische review hebben achtergelaten op het profiel van de oppas.

Je moet je aanvraag voor de Tevredenheidsgarantie binnen 3 dagen na afloop van de oppasdienst indienen via de 'neem contact op' pagina.

Premium Verzekering - Gratis bij elke in aanmerking komende reservatie

Hoewel het erg onwaarschijnlijk is dat er iets vervelends zal gebeuren, begrijpen wij goed dat je dier alle bescherming verdient tegen onverwachte calamiteiten. Met Pawshake's Premium Verzekering is je dier beschermd tijdens alle diensten die zijn geboekt via onze website of mobiele app.

Omdat wij weten dat een gerust gevoel onbetaalbaar is en omdat we blij zijn dat je bij onze community hoort, bieden we je de Premium Huisdierenverzekering graag gratis aan.

En ja, oppassers bij Pawshake zijn tegen aanspraken van derden verzekerd.

Pawshake steunt je met deze gratis verzekering voor alle diensten die via onze website of app zijn geboekt! Die betekent dat zowel het baasje als de oppas van deze gemoedsrust zal kunnen genieten.

Zo werkt de betaling

1. Regel een vrijblijvend kennismakingsgesprek

Wij raden ten zeerste aan om een vrijblijvende kennismaking (d.w.z. een persoonlijke ontmoeting) te regelen met de oppas die je kiest voordat je online boekt. Een kennismaking is gratis en kan via onze website of mobiele app worden geregeld.

2. Reserveringsaanvraag: boek de oppasdienst en geef je betalingsgegevens door

Heb je de perfecte oppas gevonden? Fijn!

Dan mag je als volgende stap je reservering online bevestigen. Selecteer de dienst die je nodig hebt voor de gewenste periode, en zet eventuele bijzonderheden van je dier in het commentaarveldje.

Tijdens je reservatie moet je ook je betalingsgegevens invoeren. Het bedrag van de reservatie wordt op dat moment "on hold" gezet op je creditcard. Dit wordt ook wel een "autorisatie" genoemd. Hetzelfde gebeurt er, wanneer je een hotelkamer reserveert: ook hier wordt je creditcard geautoriseerd voor het bedrag van de reservatie.

Pawshake aanvaardt momenteel Visa, Mastercard en PayPal. Binnenkort zullen we ook andere betaalmogelijkheden bieden.

3. Reservering bevestigd door de oppas: jouw geld in escrow

De oppas ontvangt je reserveringsaanvraag via email.

Een oppas reageert gemiddeld binnen vier uur na ontvangst van de reserveringsaanvraag. Hij of zij heeft 24 uur tijd om te reageren.

Een oppas kan drie dingen doen na je aanvraag:

  • Je reservering bevestigen: zodra de oppas je reserveringsaanvraag bevestigt, wordt het bedrag van je betaalrekening afgeschreven. Dat betekent dat het geld dat je voor de oppasdienst hebt betaald op een derdegeldrekening wordt bewaard tot de reservering voltooid is.
  • Je reservering weigeren: wanneer de oppas je reservering weigert, wordt er niets in rekening gebracht. De autorisatie op je creditcard vervalt automatisch na 24 uur.
  • Geen reactie binnen 24 uur: ook wanneer de oppas niet binnen 24 uur reageert, wordt er niets in rekening gebracht.

4. Dierenoppasperiode achter de rug: de oppas wordt uitbetaald

Wanneer de oppasdienst afgesloten is, stort Pawshake het reserveringsbedrag min Pawshake-bijdrage (19 %) op de rekening van de oppas.

Zoals je ziet, is de betalingsprocedure van Pawshake volledig geautomatiseerd. Dat wil zeggen dat de oppas en het baasje zich allebei geen zorgen over het geld hoeven te maken.

Annuleringsbeleid

Annulering door het baasje

Als baasje kan het gebeuren dat je door onverwachte omstandigheden een reservering moet annuleren. Dat is helemaal geen probleem. Elke oppas op Pawshake hanteert zijn eigen annulerings- en terugbetalingsbeleid voor de oppasdiensten die hij of zij aanbiedt.

Een oppas kan kiezen tussen de volgende drie annuleringsopties:

  • Flexibel annuleringsbeleid: het bedrag wordt volledig terugbetaald tot 5 dagen voor het begin van de oppasperiode. Bij latere annulering worden 50 % terugbetaald.
  • Normaal annuleringsbeleid: het bedrag wordt volledig terugbetaald tot 10 dagen voor het begin van de oppasperiode. Bij latere annulering worden 50 % terugbetaald.
  • Streng annuleringsbeleid: terugbetaling van een bevestigde reservering is niet mogelijk.

Kijk altijd even in het profiel van de oppas voordat je reserveert.

Annulering door de oppas

Wanneer je bij een oppas reserveert, wordt er geen geld ingetrokken van je rekening tot de oppas je reserveringsverzoek bevestigt.

Het bedrag gaat onderwijl "on hold". Dat betekent dat het geld op je rekening blijft staan. Het verschijnt wel als "niet beschikbaar" in het overzicht, voor het geval dat de reservering doorgaat.

Als een oppas je reserveringsaanvraag niet bevestigt maar weigert of annuleert, zal het geld automatisch weer op je rekening staan alsof het nooit weg was geweest.

Terugbetalingsbeleid

Als baasje krijg je het reserveringsbedrag terugbetaald onder de volgende voorwaarden:

  • De oppas weigert of annuleer je reservatieaanvraag of reageert er niet binnen 24 uur op: er wordt dan niks van je rekening afgeschreven;
  • Je annuleert je reservatie na bevestiging door de oppas: het reserveringsbedrag wordt volledig of gedeeltelijk terugbetaald, afhankelijk van het annuleringsbeleid van de oppas in kwestie (flexibel, normaal of streng annuleringsbeleid). Je kan het annuleringsbeleid van de oppas op zijn of haar profielpagina zien;
  • Als je na het einde van de reserveringsperiode niet tevreden bent met je oppas, kun je een claim indienen en aanspraak maken op onze Tevredenheidsgarantie. Dien je aanvraag voor de Tevredenheidsgarantie binnen 3 dagen na afloop van de oppasdienst in via de 'neem contact op' pagina.

Veel gestelde vragen

Joris

Baasje

Betaal ik voor of na de reserveringsperiode?

Pawshake vraagt je betalingsgegevens tijdens de online reserveringsaanvraag. Het bedrag wordt echter pas ingetrokken en in bewaring gehouden, wanneer de oppas je reservering bevestigt. De oppas wordt pas na het einde van de reserveringsperiode betaald, dus pas nadat de oppasdienst voltooid is.

Betaal ik rechtstreeks aan het gastgezin of de oppas?

Nee. Alle betalingen gebeuren via Pawshake. Dat is makkelijker en veiliger voor beide partijen. Op die manier kun je helemaal focussen op de relatie tussen eigenaar, huisdier en oppas.

Zijn er reservatiekosten bij Pawshake?

Nee, er zijn geen bijkomende reservatie- of creditcard-kosten bij Pawshake. De prijs die je ziet is de prijs die je betaalt.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Pawshake aanvaardt momenteel Visa, Mastercard en PayPal.

Een oppas heeft mijn reservatie geweigerd, waarom werd er geld afgetrokken van mijn rekening?

Wanneer je een reservatieaanvraag verstuurt, wordt er nog geen geld van je rekening afgetrokken tot de oppas je aanvraag bevestigt. Het bedrag gaat onderwijl "on hold". Dat betekent dat het geld op je rekening blijft staan. Het verschijnt wel als "niet beschikbaar" in het overzicht, voor het geval dat de reservatie doorgaat. Wanneer een oppas je reservatieaanvraag weigert, verschijnt het geld automatisch weer op je rekening alsof het nooit weg was geweest.

Wat is een autorisatie op mijn creditcard?

Een autorisatie is een blokkering van een bedrag op je creditcard of rekening. Deze wordt niet bevestigd tot de oppas je reservatieaanvraag heeft goedgekeurd. Pawshake gebruikt deze autorisatie om zeker te zijn dat je betalingsmethode geldig is. Wanneer de oppas je reservatieaanvraag weigert of annuleert of niet binnen 24 uur reageert, vervalt de autorisatie.

Verschijnt de autorisatie in mijn rekeningoverzicht?

Een autorisatie kan in je rekeningoverzicht als voorlopige post verschijnen. Wanneer je reservatieaanvraag wordt geweigerd of geannuleerd, vervalt de autorisatie. Dit kan in je rekeningoverzicht als terugbetaling verschijnen. Let op: Afhankelijk van je bank kan het tot 7 werkdagen duren tot je die terugbetaling in het overzicht ziet.

Sarah

Dierenoppas

Wanneer betaalt het baasje voor mijn diensten?

Wanneer een baasje een reservatieaanvraag stuurt, moet hij of zij ook de betalingsgegevens invoeren. De betaling wordt afgetrokken wanneer jij, de oppas, de reservatie bevestigt. Daarna wordt het geld in escrow gehouden. Op die manier kun je er zeker van zijn dat je de volledige betaling ontvangt, wanneer je een oppasdienst biedt.

De betalingsprocedure van Pawshake is volledig geautomatiseerd. Ja kan dus helemaal focussen op je relatie met het huisdier en het baasje.

Wat kost het om dierenoppas te zijn?

Het is gratis om bij Pawshake dierenoppas te zijn en je diensten aan te bieden. Wanneer je een reservatie hebt, moet je een bijdrage van 19% aan Pawshake laten. Dankzij deze bijdrage kunnen wij de community effectief en efficiënt beheren en je voorzien van online-betalingen, marketing en klantendienst.

Mag ik geld rechtstreeks van de baasjes aannemen?

Nee. Alle betalingen moeten via Pawshake gebeuren. Door het Pawshake-platform te gebruiken ga je akkoord om je eerste en toekomstige reservaties via Pawshake te doen. Wij verdienen alleen iets, wanneer jij iets verdient. Gebruikers die buiten Pawshake om reserveren, worden onmiddellijk geschorst. Meer informatie over dit onderwerp vind je in onze algemene voorwaarden.

Wat gebeurt er wanneer het baasje de reservatie annuleert?

Wanneer je je als oppasser aanmeldt, kun je zelf je annuleringsbeleid bepalen: flexibel, normaal of strikt.

Dat betekent dat wanneer het baasje de reservering annuleert, het annuleringsbeleid dat je hebt gekozen wordt toegepast. Het bedrag word dus volledig, gedeeltelijk of helemaal niet terugbetaald, afhankelijk van je geselecteerde annuleringsbeleid.

Wanneer word ik als oppas betaald?

Pawshake stort automatisch het saldo ten laatste zeven werkdagen na het einde van de reservatieperiode. Let er dus zeker op dat je in je profiel de correcte betalingsgegevens hebt ingevoerd.

Moet ik een betalingskost betalen, om uitbetaald te worden?

Nee, Pawshake betaalt alle overschrijvingskosten. Er zijn geen verborgen kosten op Pawshake.