Zekerheidsgarantie claim

Wat moet je doen als het gastdier gewond raakt onder jouw verantwoordelijkheid?

In geval van een noodsituatie is het welzijn van het huisdier altijd prioriteit.

Als het dier onwel is maar niet in onmiddelijk gevaar

In deze gevallen kan het soms voldoende zijn om de gezondheid van het dier goed in de gaten te houden. Lees hier wat de meest voorkomende symptomen van ziekte zijn en hoe je in dat geval moet handelen.

Noodgevallen: een situatie waarin het huisdier zichtbaar gewond is of pijn heeft of in gevaar is

Het baasje moet toestemming geven voordat een behandeling wordt uitgevoerd. Maar als hij/zij of het contactpersoon in noodgevallen niet bereikbaar is let op: het welzijn van het huisdier is altijd prioriteit. Twijfel je? Neem contact op met de dierenarts van het baasje en vraag om advies.

  1. Neem direct contact op met het baasje en vertel wat de situatie is.
    • Als je het baasje niet kunt bereiken:
      • Bel het contactpersoon in geval van nood: deze informatie heb je verkregen tijdens het kennismakingsgesprek.
  2. Als je geen van beiden kunt bereiken en je twijfelt:
    • Bel de dierenarts van het baasje of een dienstdoende dierenarts in het geval van nood en vraag om advies.
  3. Breng het huisdier naar de dierenarts als dat door de dierenarts wordt aangeraden - ook als je het baasje of een ander contactpersoon nog niet hebt kunnen bereiken.
  4. Breng Pawshake op de hoogte - stuur ons binnen 48 uur na het incident een bericht. Houd ons op te hoogte van de ontwikkelingen en wij zullen ook contact opnemen met jou voor hulp en advies.

Als je zelf geen vervoer hebt voor het huisdier

Niet elk taxibedrijf vervoert ook dieren, dus vraag altijd vooraf of het is toegestaan om het huisdier mee te vervoeren. Neem eventueel handdoeken en dekens mee voor onderweg.

Vul het Zekerheidsgarantie-formulier in

Wat moet ik doen om een Zekerheidsgarantie-claim in te dienen?

  • Bekijk eerst of de verzekering van het baasje de kosten van het incident dekt.
    • De Pawshake Zekerheidsgarantie is bedoeld voor gevallen waar er geen andere verzekering geldig is, maar kan ook hulp bieden in het geval dat de verzekering van het baasje of de oppas de kosten niet of nite volledig dekt.
  • Overleg met het baasje wie de claim bij Pawshake indient.
  • Ontdek wat er wordt vergoed en wat niet.

Hoe dien ik een claim in voor de Zekerheidsgarantie?

Pawshake moet binnen 48 uur na het incident op de hoogte worden gebracht. Als je dit hebt gedaan, heb je nog 30 dagen de tijd om je claim in te dienen en af te ronden.

Let op:

  • Alle aangeleverder informatie wordt beoordeeld door het Pawshake team Vertrouwen & Veiligheid. Er wordt onderzocht of het incident plaatsvond tijdens een Pawshake reservering.
  • We nemen contact op met alle betrokken partijen en verzamelen hun verklaringen op schrift.
  • Je hebt tot 30 dagen de tijd om alle relevante informatie voor de Zekerheidsgarantie in te dienen. We vergoeden extra kosten voor vervolgbehandelingen en controles tot 30 dagen na het incident.

Wat is er nodig om een Zekerheidsgarantie-claim in te dienen:

Je claim wordt in behandeling genomen zodra we alle benodigde informatie hebben ontvangen. Nadat het incident heeft plaatsgevonden heb je 30 dagen de tijd om alle (extra) informatie over de claim bij ons in te dienen.

Stuur de volgende informatie naar onze Klantendienst, of beantwoord gewoon op de mails waarin je ons hebt verwittigd over het incident:

  • Het ingevulde Zekerheidsgarantie-formulier
  • Gedetailleerde foto's van het letsel
  • In het geval van vervolgbehandelingen: verwachte planning
  • Kopieën van facturen van de dierenarts, bonnetjes en andere relevante informatie over het incident.
Hoelang het verwerken van een claim duurt hangt af van de ernst van het incident, de kwaliteit van de aangeleverde informatie en de medewerking van alle betrokken partijen. Maar we streven ernaar om alles binnen een maand na indiening af te handelen.
  1. Homepagina
  2. »
  3. De Pawshake Garantie
  4. »
  5. Zekerheidsgarantie
  6. »
  7. Zekerheidsgarantie claim