Pawshake logo

De Oppasgarantie

Mocht het in het uitzonderlijke geval voorkomen dat je gereserveerde oppas moet annuleren, dan helpen we je om een vervangende oppas te vinden op Pawshake.

Wat als de oppas op het laatste moment annuleert?

Dit komt gelukkig maar heel zelden voor, maar natuurlijk is een annulering vanwege ziekte of een noodgeval soms onvermijdelijk. Als je oppas binnen 2 weken voor aanvang van de reservering annuleert, neem dan direct contact met ons op. We kunnen je dan helpen met het vinden van een vervangende oppas. Je kunt natuurlijk ook zelf een andere oppas benaderen.

De ervaring leert dat het in bepaalde periodes in het jaar extra druk is op Pawshake. Piekmomenten zijn bijvoorbeeld Kerstmis, Oud & Nieuw en de zomervakantie.

Tijdens het hoogseizoen is het soms lastig om last-minute een vervanger te vinden. Onze klantenservice doet z'n uiterste best om een goede vervangende oppas te vinden, maar er is altijd een kleine mogelijkheid dat het niet lukt, zeker als er topdrukte is. Ons doel is om huisdierbezitters nooit zonder oppas te laten zitten. Dit soort annuleringen veroorzaken veel gedoe, stress, extra kosten en regelwerk voor iedereen - en het ondermijnt het vertrouwen in onze organisatie.

Daarom wordt je oppas-account gedurende één maand schorst als je een boeking moet annuleren tijdens het hoogseizoen. Dit is een onvermijdelijke maatregel die we moeten nemen omdat een annulering zoveel onrust, geld, gedoe en vertrouwen kost voor met name het baasje die zijn vertrouwen heeft gelegd in Pawshake en de oppas. Wees je hier bewust van wanneer je een reservering tijdens het hoogseizoen accepteert. Het oppassen op huisdieren is leuk, maar ook een grote verantwoordelijkheid. We verwachten van onze oppassers dat ze hun beloftes van een reservering dan ook nakomen.hoogseizoenmaatregelis

Wat als de oppas tijdens de reservering annuleert?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat we kunnen helpen om een vervangende oppas te vinden. Het beste is om dan zoveel mogelijk relevante informatie over je huisdier(en) en speciale verzoeken aan ons door te geven (bijvoorbeeld als je huisdier medicatie nodig heeft of als er geen andere huisdieren bij de oppas mogen zijn). Natuurlijk kun je ook zelf een vervangende oppas zoeken.

Het is belangrijk om altijd gegevens van een contactpersoon in geval van nood bij de oppas achter te laten. Zo weet de oppas altijd waar het huisdier in geval van calamiteiten kan verblijven.

Om in aanmerking te komen voor de Oppasgarantie:

De oorspronkelijke reservering moet bevestigd en betaald zijn via Pawshake
Vóór het startdatum van de reservering heeft er een kennismakingsgesprek plaatsgevonden (alleen van toepassing wanneer het de eerste reservering bij dezelfde oppas betreft)
Zowel de oorspronkelijke als de vervangende oppas zijn geregistreerde Pawshake-oppassers
De datums en diensten blijven hetzelfde
De oppas annuleert binnen 2 weken vóórdat dat reservering zou starten

Wat is niet gedekt

  • Het prijsverschil wanneer een oppas een reservering voor een wandeling heeft geannuleerd omwille van xtreme weersomstandigheden.

Wat als de oppas langer dan 2 weken vóór de start van de reservering annuleert?

Nogmaals: het is zeldzaam maar er kan altijd iets gebeuren in onverhoopte omstandigheden. Neem contact met ons op zodat we een andere Pawshake-oppas voor je kunnen aandragen.

Hoe dien ik een aanvraag voor de Oppasgarantie in?

Als je de oorspronkelijke reservering nog niet hebt geannuleerd en je hebt inmiddels wel een vervangende Pawshake-oppas gevonden, laat het ons dan weten dan zorgen we dat het bedrag wordt overgeheveld naar de nieuwe reservering.

Neem hier contact op.

Jouw vragen zijn belangrijk voor ons

Heb je vragen of zorgen? Ons eigen team van de Klantendienst staat voor je klaar in 5 talen. We kunnen jou ondersteunen in het Engels, Frans, Nederlands, Duits en Noors.

Neem hier contact op.

  1. Homepagina
  2. »
  3. De Pawshake Garantie
  4. »
  5. De Oppasgarantie