Veelgestelde Vragen door Baasjes

Veelgestelde Vragen door Baasjes

Dit zijn vaak gestelde vragen door baasjes.

Ik heb mijn hond nog nooit bij een gastgezin laten logeren. Is Pawshake voor mij bedoeld?

Jazeker! Pawshake is een hechte groep van dierenvrienden die met veel plezier op de huisdieren van andere dierenvrienden passen. Het maakt je hond veel gelukkiger dan een verblijf in een kennel. Snuffel gerust eens door de geverifieerde dog sitters op Pawshake en laat ons weten wat je er van vindt!

Kan ik de petsitters en gastgezinnen vertrouwen?

Pawshake is een platform dat baasjes, gastgezinnen en petsitters met elkaar in contact brengt. Na een verblijf kunnen baasjes altijd een review schrijven van hun ervaring. Lees de reviews altijd goed na. Heeft de oppas nog geen review? Spreek dan zeker op voorhand af op een publieke plek zodat mensen en dieren met elkaar kunnen kennismaken. 

Ik wil het gastgezin op voorhand ontmoeten vooraleer ik mijn hond achterlaat. Kan dat?

Ja, sterker nog, bij Pawshake raden we aan om het gastgezin en hun huisdieren op voorhand te leren kennen. Dat kan via een Verzoek tot Ontmoeting. Tip: spreek op een neutrale plek af om te vermijden dat huisdieren bij het gastgezin hun territorium willen verdedigen.

Kan ik ook een dogsitter voor één nacht vinden?

Natuurlijk. Dat is het voordeel van het grote aanbod gastgezinnen.

Wat heeft mijn hond nodig voor een verblijf bij de petsitter familie?

Meestal wordt afgesproken dat de hond zijn eigen voeding meebrengt. Voeding van een hond verander je het beste zo weinig mogelijk, dus we raden zeker af om dat te doen bij een verblijf bij een gastgezin. Door zijn favoriete speelgoed mee te brengen geef je hem ook iets om hem thuis te laten voelen.

Via de Pawshake berichtendienst kan je ook overleggen met het gastgezin of er bepaalde zaken zijn die meegebracht moeten worden. Alvast een paar suggesties:

  • Normale voeding en snacks
  • Leiband Speelgoed
  • Eventueel bench als hij die gewend is
  • Eten- en drinkbak
  • Hondenbed of -mand en deken
  • Oud gedragen kledingstuk met geur van de baas. Dit helpt tegen heimwee.

Om het makkelijker te maken hebben we ook een checklist die je aan de petsitter kan geven. Die bevat eventuele richtlijnen in verband met voeding, zaken die je hond gewend is, gegevens van de dierenarts en contactnummers in geval van nood.

Zijn er ook petsitters voor honden die speciale verzorging nodig hebben?

We vragen al onze gastgezinnen en petsitters om zo nauwkeurig mogelijk hun ervaring en diensten te beschrijven. Sommigen hebben ervaring met specifieke of medische verzorging, anderen niet. We raden aan om eens door de lijst met petsitters in uw buurt te bladeren om te kijken wie het meeste geschikt is om u te helpen.

Wat gebeurt er als mijn huisdier ziek wordt of gewond raakt bij de petsitter?

Spoedgevallen doen zich gelukkig slechts zelden voor, maar het is altijd beter om voorbereid te zijn. In noodgevallen is het in eerste instantie de petsitter die beslist wat er moet gebeuren: meteen naar de dichtstbijzijnde dierenarts of, indien nog mogelijk, naar de gewone dierenarts. Noteer voor aanvang van de oppasdienst altijd gedetailleerde informatie voor de oppasser over het dier, zijn medische gegevens, de dierenarts en een contactpersoon in geval van nood. 

Kan ik mijn reservatie annuleren of wijzigen?

Ja, dat kan door ons een bericht te sturen. Vermeld daarbij het referentienummer van de reservatie. Terugbetaling hangt af van het annuleringsbeleid van de petsitter, wat duidelijk vermeld staat bij hun profiel.

Er zijn drie mogelijkheden:

  • Flexibel: volledige terugbetaling tot 5 dagen voor de start van de reservatie, daarna 50% terugbetaling
  • Normaal: volledige terugbetaling tot 10 dagen voor de start van de reservatie, daarna 50% terugbetaling
  • Strikt: geen terugbetaling

Wanneer betaal ik de gastfamilie of petsitter?

Bij de reservatie worden je betalingsgegevens gevraagd. Pas nadat de reservatie is geaccepteerd, wordt het geld van je rekening of credit card afgehaald. 

Betaal ik rechtstreeks aan de gastfamilie of petsitter?

Nee. Alle betalingen gebeuren via Pawshake. Dat is makkelijk en veilig.

Wat gebeurt er als ik niet opdaag voor mijn reservatie?

Gastgezinnen en petsitters bepalen zelf hun annuleringsbeleid.  De details vind je op het profiel van je petsitter.

Biedt Pawshake een verzekering aan?

Ja, bij Pawshake is zowel het gastdier als de oppasser verzekerd.

Hoewel het erg onwaarschijnlijk is dat er iets vervelends zal gebeuren, begrijpen wij goed dat je dier alle bescherming verdient tegen onverwachte calamiteiten. Met Pawshake's Premium Verzekering is je dier beschermd tijdens alle diensten die zijn geboekt via onze website of mobiele app.

Omdat jouw gemoedsrust onbetaalbaar is en omdat we het waarderen dat je lid bent van onze community bieden we je de Pawshake Verzekering gratis aan. Voor meer informatie ga naar https://www.pawshake.nl/insurance

Wat als ik mijn afspraak over de oppasdienst niet door kan laten gaan?

Gastgezinnen en oppassers hanteren hun eigen annuleringsbeleid. Raadpleeg daarvoor het profiel van de oppasser.

Hoe werkt het betalingsproces?

Ons betalingssysteem is veilig, betrouwbaar en makkelijk. Je kunt op verschillende manieren betalen. Het betalingsproces is volledig geautomatiseerd dus de oppasser noch het baasje hoeft zich hier zorgen over te maken.

 

Zodra de gast een reserveringsverzoek indient, vult hij zijn betalingsgegevens in en kiest zijn betaalmethode: met creditcard, PayPal of iDeal. Op dat moment wordt het betreffende bedrag gereserveerd. De oppasser bevestigt binnen 24 uur de reservatie. Na bevestiging wordt het bedrag afgeschreven en gereserveerd voor de oppasser. De oppasser ontvangt de betaling (min de 19% Pawshake bijdrage) binnen een week na de oppasdienst.

 

Als de oppasser of het gastgezin de reservering niet bevestigt of afwijst, wordt de reservatie geannuleerd en worden er uiteraard geen kosten in rekening gebracht bij de gast.

 

Als de gast de reservering wil annuleren wordt het bedrag geheel of gedeeltelijk teruggestort: afhankelijk van het annuleringsbeleid van de oppasser.

 

Bij Pawshake kun je niet met cash betalen. Alle transacties verlopen via Pawshake. Alleen dan ben je verzekerd, kun je aanspraak doen op onze algemene voorwaarden, kun je een beoordeling achterlaten op het profiel van de oppasser en draag je bij aan de ontwikkeling en uitbouw van het Pawshake platform.

 

Welke betalingsmethoden accepteren jullie?

We accepteren Visa, MasterCard, PayPal en iDeal.

Zijn mijn betalingsgegevens veilig op jullie website?

Pawshake gebruikt een beveiligde en versleutelde 'SSL' verbinding, wat ervoor zorgt dat vertrouwelijke gegevens zijn beschermd. Je weet je op een beveiligde pagina zit als die begint met 'https' in plaats van 'http'. SSL (Secure Sockets Layer) is een beveiligingstechnologie die wordt gebruikt bij het versturen van privacygevoelige informatie zoals creditcardgegevens.

De oppasser heeft mijn reservatie niet geaccepteerd of geweigerd. Waarom wordt er toch geld afgeschreven van mijn account?

Zodra je een reservatieverzoek stuurt wordt het bedrag van de boeking alvast gereserveerd, maar nog niet van je rekening afgeschreven. Dat gebeurt pas als de je reservatie is bevestigd. Als de oppasser of het gastgezin de boeking afwijst, wordt er dus geen geld van je rekening afgeschreven. Het gereserveerde bedrag blijft gewoon op je rekening staan.

Biedt Pawshake een 100% Tevredenheidsgarantie, niet goed geld terug?

Als je niet helemaal supertevreden bent met je ervaring bij Pawshake, bieden we alle baasjes een Tevredenheidsgarantie aan. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je vóór de reservatie wel eerst een vrijblijvende ontmoeting met de oppasser hebben gehad, heb je via Pawshake geboekt en betaald, én heb je een kritische review achtergelaten op het profiel van de oppasser. Je kunt je aanvraag voor de Tevredenheidsgarantie binnen 3 dagen na afloop van de oppasdienst indienen via de 'neem contact op' pagina. Pawshake zal dan het bedrag van je reservatie binnen 7 dagen terugstorten. 

Wat houdt een huisbezoek in?

Dit zijn enkele diensten die je zou kunnen verwachten bij een huisbezoek door de oppasser bij jou thuis. Zorg er zoals altijd voor dat je vooraf duidelijke afspraken op papier zet.

  • Water verversen/voer geven
  • Spelen en knuffelen
  • Medicatie toedienen (indien noodzakelijk)
  • Kammen/borstelen
  • Hok of kooi verschonen
  • Kattenbak verschonen
  • Dagelijks logboek bijhouden
  • Teksberichtjes en dagelijkse foto-updates voor het baasje (via de Pawshake-app)
  • Post en kranten verzamelen
  • Het huis bewoonbaar tonen (lampen of gordijnen)
  • Planten water geven
  • Vuilnis buitenzetten
  • Veiligheidscheck/alarmsystemen